Direct inloggen op Scarlet Webmail
Hier vindt u alle informatie over Scarlet webmail, zoals het inloggen op Scarlet mail, aanmelden, instellen, pop3, imap, SSL, TLS, poort, wachtwoord herstel, instellingen, iPhone/iPad, Android, Windows outlook, e-mailadres blokkeren, apps, adressen van Outlook importeren, berichtregels aanmaken, automatisch antwoorden, mappen aanmaken, etc.
Inhoudsopgave
- Scarlet mail instellen Outlook
- Mijn Scarlet login
- Scarlet wachtwoord vergeten
- FAQ – Antwoorden op veelgestelde vragen
- Meer info over Scarlet mail
Scarlet mail instellen
Deze algemene Scarlet mail instellingen gelden voor alle bovenstaande e-mailadressen.
Deze imap-, pop3- en smtp instellingen gelden ook voor je mobiele telefoon en ipad/tablet of je nu op iOS, Android, Windows, Linux draait of als je een Blackberry hebt.
Het grote verschil tussen IMAP en POP3 is dat bij IMAP je berichten op de server blijven bestaan en bij POP3 download EN verwijder je deze van de server van de provider, je kunt ze daarna niet nogmaals downloaden. Met IMAP kun je dus met verschillende devices (tablet, smartphone, pc) bij je e-mails.
Scarlet POP3 instellingen
Server voor inkomende e-mail (POP3): pop.scarlet.be
Poort : 995 (SSL ingeschakeld)
Scarlet IMAP instellingen
Server voor inkomende e-mail (IMAP): imap.scarlet.be
Poort : 993 (SSL ingeschakeld)
Scarlet SMTP instellingen
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.scarlet.be
Poort: 465
SSL ingeschakeld
“mijn server vereist authenticatie”: aanvinken.
Scarlet mail instellen voor Outlook
Neem de onderstaande stappen door om Scarlet mail in te stellen voor Outlook webmail via IMAP of POP3. Wij raden aan om IMAP als inkomende server te gebruiken, echter dient u deze via de mailmanager eerst te activeren!:
Stap 1. Start Outlook, klik op het tabblad “bestand”, scroll naar categorie informatie en klik op op “Accountinstellingen”;
Stap 2. Selecteer tabblad ‘Email” op Nieuw;
Stap 3. Schakel Serverinstellingen in en klik op Volgende-button;
Stap 4. Selecteer Internet e-mailadressen, klik op Volgende-button en vul onder gebruikersgegevens de volgende gegevens in:
Uw naam: De naam die u als afzender aan uw geadresseerden wilt zien.
E-mailadres: uw volledige e-mailadres.
Stap 5. Vink imap of pop3 aan in het vak ‘Type Account’ en onder Servergegevens vul je de volgende instellingen in:
Server voor inkomende e-mail (IMAP) : imap.scarlet.be Poort : 993 (SSL ingeschakeld)
Server voor inkomende e-mail (POP3) : pop.scarlet.be Poort : 995 (SSL ingeschakeld)
Server voor uitgaande e-mail (SMTP) : smtp.scarlet.be Poort: 465 (SSL + “mijn server vereist authenticatie’ ingeschakeld)
Stap 6. Onder Aanmeldingsgegevens vul je de volgende instellingen in:
Email: uw e-mailadres
Wachtwoord: uw wachtwoord van uw e-mailadres
Stap 7. Klik op Accountinstellingen testen. Wanneer het testen lukt, klik je op de Volgende-button en vervolgens op Voltooien.
Inloggen My Scarlet of Mijn Scarlet
Inloggen op My Scarlet (Frans: Mons Scarlet) doe je als je een factuur wilt bekijken, een instelling wilt wijzigen, je betaalwijze aanpassen, domiciliëring aanpassen, etc.,etc. Log je voor het eerst in, maak dan eerst een wachtwoord aan!
Inloggen op Mijn Scarlet doe je als volgt:
Stappenplan: inloggen Mijn Scarlet
Stap 1. Ga naar: https://www.scarlet.be/nl/klantenzone/#MyScarlet of https://www.scarlet.be/customercare/logon.do?language=nl
Stap 2. Vul je Gebruikersnaam in.
Stap 3. Vul je Wachtwoord in.
Stap 4. Druk op het groene pijltje (of de rode ‘OK’-button).
U bent nu ingelogd op Mijn.Scarlet
Mijn Scarlet wachtwoord aanmaken
Voordat je kunt inloggen op Mijn Scarlet moet je een wachtwoord aanmaken. Hiervoor heb je de volgende gegevens nodig: klantnummer, gebruikersnaam, voornaam en familienaam in. Deze gegevens staan op je factuur of op de bevestigingsbrief van je bestelling.
Het aanmaken van een wachtwoord gaat als volgt:
Stap 1. Ga naar: https://www.scarlet.be/accountrecovery/initialize-password.xhtml?lang=nl
Stap 2. Vul je Klantnumer in (zie pagina 1 factuur of bevestigingsbrief).
Stap 3. Vul je mijn.scarlet-gebruikersnaam in (zie pagina 2 factuur of bevestigingsbrief).
Stap 4. Vul je Voornaam in.
Stap 5. Vul je Achternaam (familienaam) in.
Stap 6. Druk op “Volgende”.
Stap 7. Je ziet nu een pagina waar je je wachtwoord kunt kiezen.
Je hebt nu een wachtwoord voor My Scarlet aangemaakt.
Antwoorden op veelgestelde vragen
Hier vindt u veel gestelde vragen en de antwoorden daarop, ook wel f.a.q. (afkorting van Frequently Asked Questions) genoemd.
Antwoorden op veelgestelde vragen
Hieronder vind je veel gestelde vragen en de antwoorden daarop, ook wel f.a.q. (afkorting van Frequently Asked Questions) genoemd:
⭐ Hoe kan ik inloggen op de webmail van Scarlet?
❓ Ik ben mijn Scarlet mail wachtwoord vergeten, wat nu?
✅ Hoe kan ik Scarlet mail installeren onder Windows 10?
🎥 Ik krijg de melding ‘Onbekende gebruiker of verkeerd wachtwoord’.
Controleer in de webbrowser of dit het geval is en zet deze aan. Daarna kun je via Scarlet webmailpagina inloggen op je mailbox.
Kunt u wel inloggen, maar blijft u problemen ondervinden met het openen van een e-mail en/of het versturen van berichten, dan kan het zijn dat u een verbinding via een proxy heeft. Mocht dit het geval zijn, zet dan de proxy uit!
💎 Moet ik een beveiligde verbinding (SSL/TLS) aanklikken om een e-mail te versturen?
👉 Hoe groot is mijn Scarlet mailbox?
Loopt je mailbox vol? Hier enkele tips om deze te schonen:
- Maak een backup van je e-mails
- Maak je Prullenbak leeg
- Verwijder oude e-mails
- Verwijder berichten met grote bijlagen
Let wel op! Gebruik je een software programma als Outlook, Live Mail, Thunderbird, Windows Mail, Apple mail? Zorg ervoor dat je IMAP gebruikt, want dan worden e-mails die je via je e-mailprogramma verwijdert ook automatisch verwijderd in de Inbox van je Scarlet Webmail.
✋ Welke browser ondersteunt Scarlet webmail?
Google Chrome, download de laatste versie
Mozilla Firefox, download de laatste versie
Internet Explorer, download de laatste versie
Microsoft Edge, deze wordt geleverd bij Windows 10 en kan niet apart worden gedownload.
🏆 Na het wijzigen van het wachtwoord, kan ik nog steeds niet inloggen.
🥇 Ik kan niet (meer) inloggen op de webmail, ik krijg een foutmelding en gebruik MacOS.
⚡ Ik gebruik Vista Mail en Mac Mail en mijn mailbox loopt iedere keer vol?
❗ Wat is het verschil tussen pop3 en imap?
☷ Als ik in Scarlet webmail een e-mail verwijder, kan ik deze dan nog wel ontvangen in Microsoft Outlook of Apple Mail?
⛔ Als ik in Scarlet webmail een e-mail verstuur, kan ik deze dan ook zien in Microsoft Outlook of Apple Mail?
Mocht je via zowel Webmail als een ander e-mailprogramma berichten wilt lezen, kies je voor de optie om altijd een kopie van jouw berichten op de mailserver van Scarlet te laten staan. Je kunt dit instellen in je e-mailprogramma. Maar pas met deze instellingen op dat je mailbox niet volloopt, verwijder daarom tijdig e-mails die je niet meer nodig bent. Ook zou je je Verzonden berichten eens kunnen bekijken, deze worden standaard allemaal bewaard.
✨ Ik krijg de melding ‘You must be logged in to access this page’.
Algemene Scarlet webmail informatie
Als provider van telecommunicatie is het voor Scarlet zeer evident om een dienst webmailing aan te bieden. Naast de gewone diensten zoals telefonie, internet en digitale tv kan je als klant dus ook gebruik maken van de dienst web mailing om zo je digitale communicatie te onderhouden. Online corresponderen verloopt bij Scarlet zeer efficiënt.
Wij van webmail inloggen voorzien allerhande situaties. We hebben dus ook al rekening gehouden met de situatie waarin jij je dringend wilt inloggen op je webmail bij Scarlet, maar de link niet meer kan terugvinden. Daarom hebben wij alvast voor jou hier de verwijzing naar de portaalsite van Scarlet voorzien. Op die manier hoef jij niet met de handen in het haar te zitten. Gewoon de link volgen, inloggen en je bent vertrokken!
Wat zijn jouw ervaringen met Scarlet mail? Wij horen het graag. Laat hieronder een reactie achter of stuur ons een berichtje.
Ik krijg steeds fout melding550 bij het verzenden van mails, mailadres is fulladsl.be.
Bij het navragen aan Scarlet krijg ik het botte antwoord dat het niet ondersteund wordt, dus einde verhaal met mails versturen?.
Hallo ,ik ben per ongeluk mijn wachtwoord vergeten en kan deze ook niet herstellen.
Heeft scarlet ook webmail?
Halllo Mijn emails van scarlet komen niet meer binnen bij mij. .. Het is van stipte overgenomen en toen weer door online overgegaan maar mijn email scarlet werk ik nog altijd mee. . .ineens blijven emails allemaal weg en weet niet hoe dat op moet lossen of kan achter te halen om ze nog te lezen die onderweg zijn naar mij. .
mvg C.
Begrijp ik het goed dat u naar een andere provider bent overgegaan? Zoja, dan raakt u na de overstap uiteindelijk uw e-mailadres van de vorige provider kwijt.
In tegenstelling tot België, waar je na de overstap nog 18 maanden lang toegang tot je oude e-mailadres moet krijgen, is het in Nederland (nog) niet wettelijk geregeld. Er is door staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) in januari 2020 een wetsvoorstel ingediend om providers te verplichten om klanten na de overstap nog minimaal een half jaar toegang tot hun oude e-mailadres te geven. Dit voorstel moet in de loop van 2020 ingaan, maar is op dit moment nog niet aan de orde.
Als ik inlog zie ik een lege pagina
Beste,
Toen ik vandaag mijn e-mails wou lezen, was alles geblokkeerd.
Ik heb dan mijn recente en nog niet verwijderd. Gevolg : alle mails waren weg.
Is daar nog iets aan doen ?
Dank bij voorbaat.
Hoe verwijder ik de e-mails van de server aangezien ik geen berichten meer kan ontvangen noch versturen ‘user exceeded storage quota’.
U heeft 1024 MB webmail ruimte. E-mails verwijderen kan door in de webmail omgeving e-mails uit de Inbox en/of Drafts en/of Sent te verwijderen.
Ik heb per ONGELUK mijn gegevens (email-account) verwijderd onder GEBRUIKERSACCOUNT van Windows10. Nu kan ik geen berichten meer versturen via MS-OFFICE365 (online-jaarabonnement). Ik weet niet wat in te vullen aan codes, zoals “SMTP” … scarlet ??? etc… Ik kan wel een bericht maken (maar ben ook “mijn outlook-handtekening kwijt” en krijg bij verzenden foutbericht “er zjn gee geldige emailaccounts geconfigureerd. Voeg een account toe om e-mail te verzenden “
Blijkbaar zult u eerst een mail account moeten toevoegen. Hierboven vindt u onder stap 5 van Outlook instellen de smtp-, imap-, ssl gegevens, deze instellingen zijn ook geldig voor MS-Office365.
Na mijn overschakeling naar het mobile red abonnement van maart al ,via *** heeft deze persoon nog altijd geen korting gekregen op zijn abonnement