Proximus mail




Hier vindt u alle informatie over Proximus webmail, zoals het inloggen, aanmelden, Proximus mail instellen, pop, imap, smtp, iPad, iPhone, Android, Windows en Mac OS X), Outlook, antwoorden op veel gestelde vragen, wachtwoord herstel, etc. Heb je nog geen Proximus mailbox? Dan kun je er een aanmaken in je MyProximus account.
Skynet mail, Begacom mail en Scarlet mail zijn onderdeel van Proximus.




Om het zoeken wat te vergemakkelijken hebben we een legenda aangemaakt:
E-mail wachtwoord herstel
Proximus mail instellen

MyProximus login
Hoe sla je e-mailadressen op in je adressenboek?
Proximus mail app
Antwoorden op veelgestelde vragen



Wachtwoord of gebruikersnaam vergeten van Proximus webmail?

Proximus wachtwoord vergeten?

Bent u uw wachtwoord vergeten van uw Proximus e-mailaccount? Mocht u uw wachtwoord willen herstellen, dan kunt u dit doen via deze webpagina. Er wordt gevraagd om uw e-mailadres.



Proximus mail instellen

Er zijn 2 mogelijkheden voor Proximus mail instellen, namelijk de in- en uitgaande e-mailinstellingen. Inkomende e-mailinstellingen zijn IMAP en POP3, uitgaande e-mailinstellingen zijn SMTP instellingen. Hieronder vindt u meer info over instellingen:

Het grote verschil tussen IMAP en POP3 is dat bij IMAP je berichten op de server blijven bestaan en vanaf meerdere apparaten (laptop, smartphone, pc, etc.) zijn te benaderen. Bij het gebruik van POP3 worden de mails van de server afgehaald, m.a.w. ze staan niet meer op de mailserver en zijn daarna ook niet meer via een ander device (mobiel, tablet, etc.) te benaderen. Met IMAP (ook wel IMAP4 genoemd) kunt u nog wel bij de e-mails op de mailserver.

Proximus IMAP instellen voor inkomende e-mail

Na het toevoegen van een nieuwe e-mail account, zullen automatisch de IMAP instellingen worden ingesteld. Gaat het niet goed, controleer dan of u kunt inloggen op uw Proximus webmail. Hieronder vindt u de Proximus instellingen voor inkomende e-mail:

Server inkomende post: imap.skynet.be / imap.proximus.be / imap.belgacom.be
Gebruikersnaam: Uw e-mail adres
Wachtwoord: Het bijhorende wachtwoord

Identiteitscontrole: Wachtwoord

Beveiliging: SSL
Poort: 993

Proximus POP3 instellen voor inkomende e-mail

Gebruikt u liever POP3 boven IMAP? Gebruik dan onderstaande mail instellingen:

Server inkomende post: pop.proximus.be
Gebruikersnaam: Uw e-mail adres
Wachtwoord: Het bijhorende wachtwoord

Identiteitscontrole: Wachtwoord

Beveiliging: SSL
Poort: 995

Proximus instellingen voor uitgaande e-mail

Gebruik voor Proximus de volgende instellingen voor uw uitgaande e-mail:

Server uitgaande post: relay.skynet.be / relay.proximus.be / relay.belgacom.be
Gebruikersnaam: Uw e-mail adres
Wachtwoord: Het bijhorende wachtwoord

Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL
Poort: 587
Authentificatie: Ja



E-mailadressen opslaan in adressenboek

Je kunt als volgt een e-mailadres toevoegen aan je adressenboek:

  1. Log in op Proximus webmail met je e-mailadres en bijbehorend paswoord;
  2. Klik links bovenin het menu op “Adresboek”;
  3. Klik op “Nieuw”;
  4. Er verschijnt nu “Contactpersoon toevoegen”, klik hierop en je hebt een e-mailadres toegevoegd aan je adressenboek.

Proximus mail app

Met de proximus mail app kun je je mail bekijken op je iPhone, iPad, Android gsm of tablet. De app is geschikt voor Android-toestellen vanaf versie 4.0 of Apple toestellen vanaf iOS 7.0 of hoger. Je kunt de mail app downloaden in de Google Play Store en de Apple App store. Er is geen app beschikbaar voor de Windows Phone!

Het instellen van de mail app gaat als volgt:

  1. Download de app in de Google Play Store of de Apple App store;
  2. Installeer de app;
  3. Start de Proximus Mail-app op door op het icoontje te klikken;
  4. De eerste keer dat je dit doet zal er gevraagd worden om:
  5. – gebruikersnaam: hier vul je je e-mailadres of de gebruikersnaam van je mailbox in;
    – wachtwoord: vul hier je wachtwoord in van je e-mailadres of je mailbox.

    En dat was het al. Je kunt nu je mails ontvangen en verzenden via de Proximus Mail-app!

MyProximus login klantenzone

Deze provider biedt via MyProximus een klantenzone waar je de mogelijkheid hebt om online je dienst aan te passen, facturen te bekijken, etc. Hier kun je, als je het nog niet gedaan hebt, een gratis gratis Proximus mailbox aanmaken. Log in met je Proximus Mail adres en wachtwoord.



Mijn Proximus webmail

Een bijkomende dienst die Proximus biedt is webmail. Één van de belangrijkste voordelen die men als gebruiker geniet bij webmail is dat je e-mail on-line vanaf elk device met een werkende internetverbinding geraadpleegd kan worden. Dit is een zeer belangrijk voordeel in een tijd waarin de helft of meer van alle communicatie digitaal gevoerd wordt. Men hoeft zich dan ook niet langer zorgen te maken over toegankelijkheid tot mails via de provider. Men kan er overal aan, zelfs vanop een publieke locatie zoals een café, bibliotheek,…

Mijn Proximus webmail login

Wanneer men abonnee wordt bij deze aanbieder en dus ook haar diensten gaat afnemen, kent de provider aan de abonnee automatisch een e-mailadres voor webmail toe, samen met een wachtwoord. Deze gegevens samen vormen de Mijn Proximus webmail login, die men kan gebruiken om via de homepage van deze internetaanbieder in te loggen. Hierboven vindt u hoe u online kunt inloggen op uw webmail account.

Proximus informatie

De Proximus Groupt bestaat uit Proximus nv en de filialen Telindus, Scarlet, Wireless Technologies, Belgacom ICS en Skynet is het grootste telecommunicatiebedrijf van België. Ze voorziet in een ruim aantal diensten voor zowel particulieren zowel als voor professionelen en bedrijven. Men kan bij Mijn Proximus terecht voor een kwalitatieve service op vlak van telefonie (vast en mobiel), internet en digitale televisie. Door de mogelijkheden die geboden worden op vlak van formules en pakketten kan men altijd een dienst afnemen op maat van het eigen gebruik en zo een ideale prijs-kwaliteitverhouding blijven respecteren.

Dankzij een netwerk van Proximus winkels doorheen heel België en een quasi continu bereikbare klantendienst, kan men bovendien altijd een professional contacteren met vragen omtrent facturatie, mogelijke pakketten, technische problemen en dergelijke. Zo is men, zelfs in het geval er zich problemen voordoen, er steeds van verzekerd op een efficiënte manier gebruik te kunnen maken van de diensten met een absoluut minimum aan onderbrekingen.




Antwoorden op veelgestelde vragen

Hieronder vind je veel gestelde vragen en de antwoorden daarop, ook wel f.a.q. (afkorting van Frequently Asked Questions) genoemd:

⭐ Hoe kan ik inloggen op de webmail van Proximus?

We hebben hierboven de Proximus login url staan. Gebruik je e-mailadres en bijbehorend wachtwoord om in te loggen.

❓ Ik ben mijn Proximus mail wachtwoord vergeten, wat nu?

Klik hier om je wachtwoord te herstellen.

✅ Hoe kan ik Proximus mail installeren onder Windows 10?

Om Proximus mail onder Windows 10 te installeren onder heb je een aantal gegevens nodig, waaronder Proximus IMAP instellingen, POP3 instellingen en de bijbhorende SMTP instellingen. Via deze stappenplan kun je Proximus mail instellen en controleren.

🎥 Ik krijg de melding ‘Onbekende gebruiker of verkeerd wachtwoord’.

Wanneer je deze melding krijgt (of in het Engels: ‘The page cannot be displayed’), dan heeft u waarschijnlijk SSL uitstaan in de browser. SSL is een manier om een veilige verbinding te maken tussen uw browser en de mailserver.
Controleer in de webbrowser of dit het geval is en zet deze aan. Daarna kun je via Proximus webmailpagina inloggen op je mailbox.

Kunt u wel inloggen, maar blijft u problemen ondervinden met het openen van een e-mail en/of het versturen van berichten, dan kan het zijn dat u een verbinding via een proxy heeft. Mocht dit het geval zijn, zet dan de proxy uit!


💎 Moet ik een beveiligde verbinding (SSL/TLS) aanklikken om een e-mail te versturen?

E-mails versturen zonder SSL of START TLS is niet veilig en daarom ook niet aan te raden. Bekijk hier de Proximus IMAP instellingen, POP3 instellingen en de bijbhorende SMTP instellingen of kijk op alle mail instellingen.

👉 Hoe groot is mijn Proximus mailbox?

Een Proximus.be mailbox is 50 GB groot.

Loopt je mailbox vol? Hier enkele tips om deze te schonen:

  1. Maak een backup van je e-mails
  2. Maak je Prullenbak leeg
  3. Verwijder oude e-mails
  4. Verwijder berichten met grote bijlagen

Let wel op! Gebruik je een software programma als Outlook, Live Mail, Thunderbird, Windows Mail, Apple mail? Zorg ervoor dat je IMAP gebruikt, want dan worden e-mails die je via je e-mailprogramma verwijdert ook automatisch verwijderd in de Inbox van je Proximus Webmail.


✋ Welke browser ondersteunt Proximus webmail?

Proximus webmail werkt het beste met de nieuwste browser versies van Google Chrome, Internet Explorer, Microsoft Edge en Mozilla Firefox:
Google Chrome, download de laatste versie

Mozilla Firefox, download de laatste versie

Internet Explorer, download de laatste versie

Microsoft Edge, deze wordt geleverd bij Windows 10 en kan niet apart worden gedownload.


🏆 Na het wijzigen van het wachtwoord, kan ik nog steeds niet inloggen.

Controleer of je geen typefout heeft gemaakt, hoofd- en kleine letters, cijfers en andere tekens. Had je per ongeluk de Caps Lock toets aan staan? Bij het kopiëren (Ctrl c + Ctr v) kan het gebeuren dat je per ongeluk een lege spatie erachter plakt. Een andere oplossing kan zijn om te controleren of je Proximus mailadres nog actief is. Dit kun je controleren via MyProximus. Lukt het nog steeds niet, reset dan het wachtwoord nogmaals.

🥇 Ik kan niet (meer) inloggen op de webmail, ik krijg een foutmelding en gebruik MacOS.

Dit kan helaas voorkomen bij versies van MacOS die ouder zijn dan MacOS High Sierra. Bekijk of je kunt upgraden naar minimaal High Sierra of een latere MacOS versie. Hier kun je je mailinstellingen controleren.

⚡ Ik gebruik Vista Mail en Mac Mail en mijn mailbox loopt iedere keer vol?

In veel e-mailprogramma’s bestaat een instelling die een kopie van het e-mail bericht op de server achterlaat. Bij o.a. Vista Mail en Mac Mail staat deze instelling standaard aan. Controleer dit en zet deze instelling uit als je wilt voorkomen dat je mailbox telkens volloopt. Klik op de volgende link om je Proximus mail instellingen te controleren.

❗ Wat is het verschil tussen pop3 en imap?

POP3 en IMAP zijn manieren (protocollen) om e-mail van een mailserver te halen. Beide hebben voor- en nadelen, maar het belangrijkste verschil tussen pop3 en imap is dat bij POP alle e-mail van de mailserver wordt gedownload en bij IMAP de mail juist op de server blijft staan.

☷ Als ik in Proximus webmail een e-mail verwijder, kan ik deze dan nog wel ontvangen in Microsoft Outlook of Apple Mail?

Wanneer je in Proximus webmail een mail verwijdert, dan is deze voor goed verdwenen en ontvange je deze later niet in andere e-mailprogramma’s als Windows 10 Mail, Microsoft Outlook, Thunderbird of Apple Mail!

⛔ Als ik in Proximus webmail een e-mail verstuur, kan ik deze dan ook zien in Microsoft Outlook of Apple Mail?

Wanneer je in Proximus webmail een mail verstuurt, dan komt deze te staan in de map ‘verzonden berichten’ in Webmail, maar deze is NIET te zien in e-mailprogramma’s als Windows 10 Mail, Microsoft Outlook, Thunderbird of Apple Mail!

Mocht je via zowel Webmail als een ander e-mailprogramma berichten wilt lezen, kies je voor de optie om altijd een kopie van jouw berichten op de mailserver van Proximus te laten staan. Je kunt dit instellen in je e-mailprogramma. Maar pas met deze instellingen op dat je mailbox niet volloopt, verwijder dan tijdig mails, nadat je een backup hebt gemaakt. Ook zou je je Verzonden e-mails eens bekijken, deze worden standaard allemaal bewaard.


✨ Ik krijg de melding ‘You must be logged in to access this page’.

De foutmelding ‘You must be logged in to access this page.’ komt meestal doordat de browser geen cookies accepteert. Wijzig dit in uw browser en log dan in Secure Webmail.




Wat zijn jouw ervaringen met Proximus mail? Wij horen het graag. Laat hieronder een reactie achter of stuur ons een berichtje.

28 gedachten over “Proximus mail”

  1. Ik begrijp ook niet wat er aan de hand is. Ik heb al van alles geprobeerd maar tevergeefs… Al enkele dagen kan ik mijn proximus mail niet openen. Er wordt gevraagd om in te loggen met ons Proximus emailadres en wachtwoord. Zoals altijd vul ik mijn skynet.be emailadres in en het vroeger gekregen wachtwoord maar telkens krijg ik hetzelfde venstertje ‘verbinding maken met Proximus mail’. Ook al mijn wachtwoord aangepast via my proximus (onze persoonlijke pagina, het wachtwoord herstelt en ontvangen per sms want ja, hoe kan je nu een mail laten sturen naar je skynet.be adres als je niet kan inloggen? Ook de richtlijnen op proximus pickx gevolgd maar steeds kom ik bij hetzelfde terecht. Ik ben leerkracht en het is dus HEEL vervelend dat ik mijn mails niet kan checken… Ik ben ten einde raad!! Nooit eerder problemen ondervonden en sinds een kleine week, dagelijks!! Een ontgoochelde klant van Proximus

    Beantwoorden
    • Ook bij ons het geval…
      Mail gaat wel via Firefox ipv Google Chrome (LT)
      Maar op mobiel (geen probleem op Laptop of PC) kunnen wij sinds een week niet inloggen op MyProximus en Pickx ; heel ambetant ! (Samsung Android)
      En veel van mijn vrienden hebben hetzelfde probleem.
      In de boetiek willen of kunnen ze niet helpen en support….pfff
      Ge ziet dat Leroy weg is ; het begint terug zoals vroeger…

      Beantwoorden
  2. Geachte mevrouw mijheer
    ik heb alheel de week kan ik niet op mijn mail ik heb al heeel de week met proximus gebeld en ik heb verschelde codens gehad en ik geraakt er niet op ik heb er vriendin late, komen die alles weet van latop ze is daar alle dagen meebezich ik wel dat het op gelost geraakt .
    vriendelijke grt

    Beantwoorden
    • Indien u bedoelt dat u wilt uitloggen, dan kan dat via de uitloggen link. Wanneer u bedoelt dat u de webmail service niet meer wilt gebruiken, deze dienst is gratis en kan niet worden opgezegd.

      Beantwoorden
  3. Beste,

    Ik heb al meer dan 10 jaar een skynet emailadres.
    Dit dateert al van de tijd toen ik nog thuis woonde, maar intussen wordt het ouderlijke huis verkocht en alles dus stopgezet (internet en telefonie).
    Graag had ik mijn skynet emailadres behouden, is dit mogelijk?

    Alvast bedankt

    Beantwoorden
    • Bedoelt u dat u zelf een andere provider heeft? Zoja, dan is dit niet mogelijk (bij geen enkele aanbieder trouwens). U heeft 18 maanden (wettelijke periode) na opzeg, daarna wordt de toegang tot uw skynet mailadres geblokkeerd/verwijderd.

      Beantwoorden
  4. Wij hebben hetzelfde probleem met proximus mail, steeds komt er bij inloggen unknow error. Wanneer wordt dit probleem eens opgelost aub?

    Beantwoorden
  5. als ik een webmail “snel antwoorden” dan wordt de inhoud van de ontvangen mail, niet mee terug gestuurd.
    Ik had graag gehad dat die inhoud mee gestuurd zou worden.
    hoe moet ik dit oplossen.
    groetjes
    johan

    Beantwoorden
  6. 16 juli 2018
    Ik wacht al vanaf 3 juli 2018 op een oplossing voor zowel TV als internet.Bel bijna elke dag naar de technische diensten. Tot op heden geen resultaat. Heb reeds al de kabels ,een nieuwe WiFi bridge op eigen kosten vernieuwd. Zouden een lasser sturen, maar wanneer wist men niet te zeggen. Woensdag gaat het niet en donderdag ook niet, de lasser is niet vrij.Over vrijdag heeft men niet gesproken. Naar het schijnt zou de lasser ons telefonisch vrijdag trachten te bereiken. Wat een toeval dat we dan juist de WiFi bridge in Proximus winkel hebben aangekocht. Vandaag, maandag 16 juli, 16.31 nog steeds niemand gezien. Is zulke situatie schering en inslag bij Proximus?

    Beantwoorden
  7. 18/4/2018
    krijg melding om password te hernieuwen, als ik dat wil doen dan krijg ik de boodschap “oud passwoord ongeldig”?
    Als ik via URL wil gaan, dan krijg ik eveneens een foutboodschap
    Wat nu?

    Beantwoorden
  8. Kan er iemand mij vertellen hoe ik op skynetmail iemand in CC kan zetten i.p.v. BCC.
    Ik heb alleen de mogelijkheid om iemand in BCC te zetten? ik vind nergens de instelling om dit aan te passen.

    Beantwoorden
  9. Ik kan al meer dan een week mijn webmail niet openen op p.c. hij probeert van zelf te openen en heeft dan aan dat ik het opnieuw moet proberen door eerst af te melden en mijn nieuw wachtwoord moet ingeven dat ik zo gezegd veranderd heb.
    Ik ben ook al mijn e-mailaccount adressen kwijt sedert de update.

    Beantwoorden
  10. Geachte…kan niet inloggen en ontvang geen e-mails meer, wachtwoord al vijfmaal veranderd…niets kan baten…ten einde raad..

    Beantwoorden
  11. van: Equipe Proximus [anncolligan@bluewin.ch]
    aan: equipesproximus@skynet.be

    Membres Proximus

    Une vérification de votre adresse est en cour. Afin d’éviter sa suppression, nous vous demandons de vous reconnectez en cliquant sur Skynet.be .
    L’équipe Proximus

    Is dit spam?????

    Beantwoorden
    • Lijkt meer op een Phishing mail, waarbij men probeert uw inloggegevens te achterhalen. Niet op de link klikken en de e-mail verwijderen.

      Beantwoorden
  12. sinds maandag 15 jan ben ik al mijn persoonlijke mappen kwijt waar belangrijke informatie instaat. Dit sinds de nieuwe lay out ! Ik kan proximus niet bereiken via mail enkel telefonisch wat nog niet is gelukt tot op heden

    Beantwoorden
    • Hoe een nieuw mail adres aanmaken is afhankelijk van welk e-mailprogramma u gebruikt. In het algemeen kan gezegd worden: Instellingen > E-mail > Account toevoegen. Gebruik vervolgens de hierboven genoemde inkomende- en uitgaande mailserver instellingen (imap, smtp, poorten en ssl of starttls)

      Beantwoorden

Plaats een reactie

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten