Skynet



Skynet webmail inlogscherm

Hier vindt u alle informatie over Skynet webmail, zoals het inloggen, Skynet mail instellen op uw gsm, tablet of computer, pop, imap, smtp, iPad, iPhone, Android, Windows, Linux, Mac OS, Outlook, antwoorden op veel gestelde vragen, wachtwoord herstel (recover password), etc. Skynet is onderdeel van Proximus mail.




Om het zoeken wat te vergemakkelijken hebben we een legenda aangemaakt:



Wachtwoord of gebruikersnaam vergeten van Skynet mail?

Skynet.be webmail wachtwoord vergeten schermBent u uw wachtwoord vergeten van uw Skynet e-mailaccount? Er zijn 2 manieren om uw wachtwoord te herstellen:

1. U dient verbonden te zijn met een skynet verbinding vanuit huis! Mocht u uw wachtwoord willen herstellen, dan kunt u dit doen via deze webpagina. Er wordt gevraagd om uw e-mailadres.

2. Ook kunt u uw wachtwoord aanpassen, voer hiervoor de volgende stappen uit:

  1. Stap 1. Log in op Mijn Skynet
  2. Stap 3. Klik op “Proximus Mail”
  3. Stap 4. Selecteer nu onder “Beheer mijn e-mail accounts” de mailbox waar een extra e-mailadres onder moeten komen
  4. Stap 5. Vul nu onder “Wachtwoord aanpassen” een nieuwe wachtwoord in onder “Geef het nieuwe wachtwoord in”
  5. Een wachtwoord mag tussen de 8 en 31 karakters lang zijn en uit ten minste 4 letters, 1 cijfer en 1 hoofdletter bestaan. Speciale karakters als !, $, %, etc. zijn toegestaan.

  6. Stap 6. Bestig onder “Bevestig het nieuwe wachtwoord” nogmaals hetzelfde nieuwe wachtwoord
  7. Stap 7. Klik op de Aanpassen-button

Indien het aanpassen lukt, dan geldt deze wijziging voor alle e-mailadressen die gelinkt zijn aan deze mailbox, dus ook de aliassen!




Skynet mail instellen

Er zijn 2 mogelijkheden voor Proximus mail instellen, namelijk de in- en uitgaande e-mailinstellingen. Inkomende e-mailinstellingen zijn IMAP en POP3, uitgaande e-mailinstellingen zijn SMTP instellingen. Hieronder vindt u meer info over instellingen:

Het grote verschil tussen IMAP en POP3 is dat bij IMAP je berichten op de server blijven bestaan en vanaf meerdere apparaten (laptop, smartphone, pc, etc.) zijn te benaderen. Bij het gebruik van POP3 worden de mails van de server afgehaald, m.a.w. ze staan niet meer op de mailserver en zijn daarna ook niet meer via een ander device (mobiel, tablet, etc.) te benaderen. Met IMAP (ook wel IMAP4 genoemd) kunt u nog wel bij de e-mails op de mailserver.

Skynet IMAP instellen voor inkomende e-mail

Na het toevoegen van een nieuwe e-mail account, zullen automatisch de IMAP instellingen worden ingesteld. Gaat het niet goed, controleer dan of u kunt inloggen op uw Skynet webmail. Hieronder vindt u de Proximus instellingen voor inkomende e-mail:

Server inkomende post: imap.skynet.be / imap.proximus.be / imap.belgacom.be
Gebruikersnaam: Uw e-mail adres
Wachtwoord: Het bijhorende wachtwoord

Identiteitscontrole: Wachtwoord

Beveiliging: SSL
Poort: 993

Skynet POP3 instellen voor inkomende e-mail

Gebruikt u liever POP3 boven IMAP? Gebruik dan onderstaande mail instellingen:

Server inkomende post: pop.proximus.be
Gebruikersnaam: Uw e-mail adres
Wachtwoord: Het bijhorende wachtwoord

Identiteitscontrole: Wachtwoord

Beveiliging: SSL
Poort: 995

Skynet SMTP instellingen voor uitgaande e-mail

Gebruik voor Skynet de volgende instellingen voor uw uitgaande e-mail:

Server uitgaande post: relay.skynet.be / relay.proximus.be / relay.belgacom.be
Gebruikersnaam: Uw e-mail adres
Wachtwoord: Het bijhorende wachtwoord

Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL
Poort: 587
Authentificatie: Ja




Inloggen op Mijn Skynet klantenzone

Deze internetaanbieder biedt via MySkynet een klantenzone waar je de mogelijkheid hebt om online je dienst aan te passen, facturen te bekijken, etc. Hier kun je, als je het nog niet gedaan hebt, een gratis gratis Skynet mailbox aanmaken. Log in met je Skynet mail adres en wachtwoord.



Hoe sla je e-mailadressen op in je adressenboek?

Je wilt een e-mailadres toevoegen aan je adressenboek, maar hoe doe je dat? We leggen je hieronder uit hoe je dit kunt doen:

  1. Log in op Skynet webmail met je e-mailadres en bijbehorend paswoord;
  2. Klik links bovenin het menu op “Adresboek”;
  3. Klik op “Nieuw”;
  4. Er verschijnt nu “Contactpersoon toevoegen”, klik hierop en je hebt een e-mailadres toegevoegd aan je adressenboek.



Antwoorden op veelgestelde vragen

Hieronder vind je veel gestelde vragen en de antwoorden daarop, ook wel f.a.q. (afkorting van Frequently Asked Questions) genoemd:

⭐ Hoe kan ik inloggen op de webmail van Skynet?

We hebben hierboven de Skynet login url staan. Gebruik je e-mailadres en bijbehorend wachtwoord om in te loggen.

❓ Ik ben mijn Skynet mail wachtwoord vergeten, wat nu?

Klik hier om je wachtwoord te herstellen.

✅ Hoe kan ik Skynet mail installeren onder Windows 10?

Om Skynet mail onder Windows 10 te installeren onder heb je een aantal gegevens nodig, waaronder Skynet IMAP instellingen, POP3 instellingen en de bijbhorende SMTP instellingen. Via deze stappenplan kun je Skynet mail instellen en controleren.

🎥 Ik krijg de melding ‘Onbekende gebruiker of verkeerd wachtwoord’.

Wanneer je deze melding krijgt (of in het Engels: ‘The page cannot be displayed’), dan heeft u waarschijnlijk SSL uitstaan in de browser. SSL is een manier om een veilige verbinding te maken tussen uw browser en de mailserver.
Controleer in de webbrowser of dit het geval is en zet deze aan. Daarna kun je via Skynet webmailpagina inloggen op je mailbox.

Kunt u wel inloggen, maar blijft u problemen ondervinden met het openen van een e-mail en/of het versturen van berichten, dan kan het zijn dat u een verbinding via een proxy heeft. Mocht dit het geval zijn, zet dan de proxy uit!


💎 Moet ik een beveiligde verbinding (SSL/TLS) aanklikken om een e-mail te versturen?

E-mails versturen zonder SSL of START TLS is niet veilig en daarom ook niet aan te raden. Bekijk hier de Skynet IMAP instellingen, POP3 instellingen en de bijbhorende SMTP instellingen of kijk op alle mail instellingen.

👉 Hoe groot is mijn Skynet mailbox?

Een Skynet.be mailbox is 5 GB groot.

Loopt je mailbox vol? Hier enkele tips om deze te schonen:

  1. Maak een backup van je e-mails
  2. Maak je Prullenbak leeg
  3. Verwijder oude e-mails
  4. Verwijder berichten met grote bijlagen

Let wel op! Gebruik je een software programma als Outlook, Live Mail, Thunderbird, Windows Mail, Apple mail? Zorg ervoor dat je IMAP gebruikt, want dan worden e-mails die je via je e-mailprogramma verwijdert ook automatisch verwijderd in de Inbox van je Skynet Webmail.


✋ Welke browser ondersteunt Skynet webmail?

Skynet webmail werkt het beste met de nieuwste browser versies van Google Chrome, Internet Explorer, Microsoft Edge en Mozilla Firefox:
Google Chrome, download de laatste versie

Mozilla Firefox, download de laatste versie

Internet Explorer, download de laatste versie

Microsoft Edge, deze wordt geleverd bij Windows 10 en kan niet apart worden gedownload.


🏆 Na het wijzigen van het wachtwoord, kan ik nog steeds niet inloggen.

Controleer of je geen typefout heeft gemaakt, hoofd- en kleine letters, cijfers en andere tekens. Had je per ongeluk de Caps Lock toets aan staan? Bij het kopiëren (Ctrl c + Ctr v) kan het gebeuren dat je per ongeluk een lege spatie erachter plakt. Een andere oplossing kan zijn om te controleren of je Skynet mailadres nog actief is. Dit kun je controleren via MySkynet. Lukt het nog steeds niet, reset dan het wachtwoord nogmaals.

🥇 Ik kan niet (meer) inloggen op de webmail, ik krijg een foutmelding en gebruik MacOS.

Dit kan helaas voorkomen bij versies van MacOS die ouder zijn dan MacOS High Sierra. Bekijk of je kunt upgraden naar minimaal High Sierra of een latere MacOS versie. Hier kun je je mailinstellingen controleren.

⚡ Ik gebruik Vista Mail en Mac Mail en mijn mailbox loopt iedere keer vol?

In veel e-mailprogramma’s bestaat een instelling die een kopie van het e-mail bericht op de server achterlaat. Bij o.a. Vista Mail en Mac Mail staat deze instelling standaard aan. Controleer dit en zet deze instelling uit als je wilt voorkomen dat je mailbox telkens volloopt. Klik op de volgende link om je Skynet mail instellingen te controleren.

❗ Wat is het verschil tussen pop3 en imap?

POP3 en IMAP zijn manieren (protocollen) om e-mail van een mailserver te halen. Beide hebben voor- en nadelen, maar het belangrijkste verschil tussen pop3 en imap is dat bij POP alle e-mail van de mailserver wordt gedownload en bij IMAP de mail juist op de server blijft staan.

☷ Als ik in Skynet webmail een e-mail verwijder, kan ik deze dan nog wel ontvangen in Microsoft Outlook of Apple Mail?

Wanneer je in Skynet webmail een mail verwijdert, dan is deze voor goed verdwenen en ontvange je deze later niet in andere e-mailprogramma’s als Windows 10 Mail, Microsoft Outlook, Thunderbird of Apple Mail!

⛔ Als ik in Skynet webmail een e-mail verstuur, kan ik deze dan ook zien in Microsoft Outlook of Apple Mail?

Wanneer je in Skynet webmail een mail verstuurt, dan komt deze te staan in de map ‘verzonden berichten’ in Webmail, maar deze is NIET te zien in e-mailprogramma’s als Windows 10 Mail, Microsoft Outlook, Thunderbird of Apple Mail!

Mocht je via zowel Webmail als een ander e-mailprogramma berichten wilt lezen, kies je voor de optie om altijd een kopie van jouw berichten op de mailserver van Skynet te laten staan. Je kunt dit instellen in je e-mailprogramma. Maar pas met deze instellingen op dat je mailbox niet volloopt, verwijder dan tijdig mails, nadat je een backup hebt gemaakt. Ook zou je je Verzonden e-mails eens bekijken, deze worden standaard allemaal bewaard.


✨ Ik krijg de melding ‘You must be logged in to access this page’.

De foutmelding ‘You must be logged in to access this page.’ komt meestal doordat de browser geen cookies accepteert. Wijzig dit in uw browser en log dan in Secure Webmail.




Skynet webmail Tips & Trucs

Hier vindt je een aantal interessante Tip & Trucs voor je e-mail.

Video uitleg instellen imap Skynet Webmail voor Windows:

Wat zijn jouw ervaringen met Skynet mail? Laat hieronder een reactie achter of stuur ons een berichtje.

22 gedachten over “Skynet”

  1. geachte

    k kan al drie dagen niet meer inloggen in mijn Emails op de laptop hoewel ik mijn goede paswoord gebruik, op de smartphone krijg ik ze wel binnen, ik weet niet hoe dit komt dat dit op de laptop niet meer gaat, iedere keer dat ik klik op inloggen gebeurt er niks wat wel vervelend is.

    Grtj vanpoucke Lydie

    Beantwoorden
  2. Het is deze week al meerdere keren gebeurd dat ik mijn email niet kan openen. Nochtans geef ik steeds het juiste emailadres en wachtwoord in want hier is niets aan gewijzigd. Telkens wanneer ik op inloggen druk, krijg ik hetzelfde venster weer, Verbinding maken met Proximus email… Weet iemand hoe ik dit kan oplossen want ik vind het zeer vervelend om mijn emails niet meer te kunnen lezen…
    Alvast bedankt
    Mvg
    Tanja

    Beantwoorden
    • Hallo Tanja,

      Uw probleem kan veel verschillende oorzaken hebben, zo kan het zijn dat er een storing is/was aan de mailserver en dat uw webbrowser de pagina vanuit zijn cache (het tijdelijk “geheugen” op uw pc om het internetten sneller te maken) laadt ipv vanaf de server. Had u uw webbrowser al eens gerefresht (leeggemaakt)? Dat kan heel simpel met een zogeheten harde refresh:
      Windows machine: Druk op ctrl + F5
      Mac/Apple: Apple + R of command + R
      Linux: F5

      Mocht iemand een andere oplossing hebben of hetzelfde probleem ondervinden, laat het ons hier aub even weten!

      Beantwoorden
  3. ik ga eind november 2019+ verhuizen en dan ga ik 3 maanden op een tijdelijk adres wonen .Op 1 maart kom ik weer in *** wonen.Moet ik nog actie ondernemen en kan ik gewoon mijn emailadres behouden ?

    Beantwoorden
  4. Plots komen op mijn skynet.be maildres de abonnementen op kranten en magazines en dergelijke niet meer binnen. Ook mails die van bepaalde platformen komen en zonder problemen in mijn mailbox van Outlook 2016 terecht kwamen nu niet meer binnen. Ik kan de meeste terugvinden in de spam of Junk mail op de webserver proximus.be, andere blijken gewoon nergens meer te vinden te zijn. het probleem stak plots de kop op, zonder dat ik ergens één instelling gewijzigd heb. Dit is uitermate hinderlijk. Skynet graag een zeer spoedige oplossing aub.

    Beantwoorden
  5. Mailbox skynet opent niet meer, ben mijn paswoord vergeten, nieuw paswoord wordt gestuurd naar mailbox die ik niet kan openen. Graag advies.

    Beantwoorden
  6. Via een bericht een nieuw paswoord gekregen voor mijn E-mails te kunnen raadplegen. Na de zoveelste poging en bij ontvangst van 2 nieuwe nog steeds niet gelukt
    Dan maar naar de proximus winkel gegaan en daar en nieuw gekregen
    Ook ditmaal weer niet gelukt
    Om helemaal over de rooie te gaan en hoe kan dit finaal worden opgelost?

    Beantwoorden
    • U zou kunnen proberen het hoofwachtwoord van de mailbox aan te passen. Deze staat hierboven uitgelegd, zie optie 2 van uitleg wachtwoord herstel.

      Beantwoorden
  7. Op mijn skynet.be @dres komen abonnementen op kranten en magazines niet meer binnen. Ik vind ze terug in de spam op proximus.be Dit is uitermate hinderlijk. Graag een oplossing aub

    Beantwoorden
  8. Ik zit nog steeds met dezelfde vraag dat ik mails 4 tot 5 maal, na verwijderen, terug binnen krijg en terug moet verwijderen. Zeer frustrerend en tijdrovend.

    Beantwoorden
    • Er zijn verschillende mogelijkheden:
      – Een mail verwijderen, wil niet zeggen dat de afzender niet nogmaals een mail kan sturen. Hetzelfde als u een brief weggooid, kan iemand u toch nog een brief toesturen.
      – Indien u bedoelt dat u de mail aan de spamfilter heeft toegevoegd, dan kan het zijn dat de mail toch zoveel anders is dan de eerste, dat deze alsnog doorkomt.
      – Indien u bedoelt dat 1 mail niet verwijdert wordt, maar dat deze telkens terug komt, dan kan dit bijvoorbeeld ook aan uw e-mail instellingen liggen. Bijvoorbeeld Outlook 2016. Daar moet bijvoorbeeld onder Geavanceerde instellingen beide vinkjes aan staan bij verwijderde Items.

      Beantwoorden
  9. Ben wachtwoord vergeten dus kan ik mijn mailbox niet openen gaat normaal vanzelf blijkbaar is er iets gebeurt vraag nu wachtwoord aangevraagd antwoord ok sturen dit per mail maar die kan ik niet openen daar ik geen wachtwoord meer heb

    Beantwoorden
  10. Bij het invoeren van webmail.skynet.be in de plaats van Windows Live Mail krijg ik weer
    zoals vroeger alle(?) post binnen, maar als ik een E-mailaccount wil toevoegen, zoals gevraagd,

    loopt het mis met het wachtwoord en dan ook verder op My Proximus bij het opgeven van mijn e-mailadres: dat is toch eenzelfde persoon voor twee verschillende diensten van dezelfde firma.

    Beantwoorden
  11. Is er een instelling in Skynet webmail die er voor zorgt dat de door mij verwijderde ingekomen mails niet meer terug in mijn mailbox terecht komen zodat ik die niet meer 4 tot 5 keer moet deleten alvorens ze weg blijven. Dit werkt zeer tijdrovend en frustrerend.

    Beantwoorden
    • Spam is heel vervelend, maar zou de Skynet anti-spam filter nog strenger worden afgesteld, dan wordt de kans dat de e-mails die u wel graag wilt ontvangen eruit worden gefilterd, vele malen groter. Daarbij zijn veel spamfilters zelflerend, dus het kan (helaas) een aantal malen misgaan voor het goed gaat.

      Krijgt u veel mails met dezelfde woorden of van dezelfde afzender(s), dan zou u een berichtregel in de Skynet e-mail filter kunnen instellen. De ongewenste mail kunt u dan automatisch verwijderen of naar de de spambox doorplaatsen. Dit is uiteraard niet DE oplossing voor uw spam probleem, maar kan af-en-toe toch heel nuttig zijn.

      Beantwoorden
  12. Ik kreeg vandaag een email en de afzender is Security Team. Ze vragen mij mijn wachtwoord te herbevestigen door te vinken op “Bevestig hier”.
    Ik dien dit binnen de 24 uur te doen.

    Persoonlijk vindt ik dit een vreemde zaak. Hebben jullie mij deze email verstuurd? Loop ik een risico met te herbevestigen? Zal ik jullie de email forwarden en naar welk email adres?

    Dank voor uw antwoord. Groeten.

    Beantwoorden
    • Niet klikken! Waarschijnlijk gaat het hier om een zogeheten Phishing mail, waarbij een oplichter tracht uw inloggegevens te achterhalen! Neem bij twijfel contact op met Skynet klantendienst.

      Beantwoorden
    • Bij POP worden alle e-mails van mailserver gedownload en blijft er niets achter. Er zijn wel programa’s waarbij je kunt instellen om de e-mail op de server te laten laten staan, maar blijkbaar is dat hier niet het geval.

      Indien u zelf geen kopie heeft, zou u als uiterste nog kunnen proberen om Skynet te contacteren, in de hoop dat zij nog een backup voor u terug kunnen zetten.

      Beantwoorden
  13. Geachte,
    Ik heb sinds jaren geen skynet adres meer. Ik werk nu met Telenet.
    Ik ontdek dat ik diverse mails niet krijg, ná navraag werd mijn skynet adres gebruikt. Het is jammer dat daar dan geen bericht verstuurd wordt van undelivered mail.
    Is het mogelijk mijn adres skynet te schrappen

    Mijn adres is sinds jaren Telenet.be.
    Dank voor snelle reactie

    Beantwoorden

Plaats een reactie

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten