Skynet




Skynet webmail inlogscherm

Hier vindt u alle informatie over Skynet webmail, zoals het inloggen, Skynet mail instellen op uw gsm, tablet of computer, pop, imap, smtp, iPad, iPhone, Android, Windows, Linux, Mac OS, Outlook, antwoorden op veel gestelde vragen, wachtwoord herstel (recover password), etc. Skynet is onderdeel van Proximus mail.




Om het zoeken wat te vergemakkelijken hebben we een legenda aangemaakt:



Wachtwoord of gebruikersnaam vergeten van Skynet mail?

Skynet.be webmail wachtwoord vergeten schermBent u uw wachtwoord vergeten van uw Skynet e-mailaccount? Er zijn 2 manieren om uw wachtwoord te herstellen:

1. U dient verbonden te zijn met een skynet verbinding vanuit huis!. Mocht u uw wachtwoord willen herstellen, dan kunt u dit doen via deze webpagina. Er wordt gevraagd om uw Skynet login of e-mailadres.

2. Ook kunt u uw wachtwoord aanpassen, voer hiervoor de volgende stappen uit:

  1. Stap 1. Log in op MyProximus
  2. Stap 3. Klik op “Proximus Mail”
  3. Stap 4. Selecteer nu onder “Beheer mijn e-mail accounts” de mailbox waar een extra e-mailadres onder moeten komen
  4. Stap 5. Vul nu onder “Wachtwoord aanpassen” een nieuwe wachtwoord in onder “Geef het nieuwe wachtwoord in”
  5. Een wachtwoord mag tussen de 8 en 31 karakters lang zijn en uit ten minste 4 letters, 1 cijfer en 1 hoofdletter bestaan. Speciale karakters als !, $, %, etc. zijn toegestaan.

  6. Stap 6. Bestig onder “Bevestig het nieuwe wachtwoord” nogmaals hetzelfde nieuwe wachtwoord
  7. Stap 7. Klik op de Aanpassen-button

Indien het aanpassen lukt, dan geldt deze wijziging voor alle e-mailadressen die gelinkt zijn aan deze mailbox, dus ook de aliassen!

Skynet IMAP inkomende mail instellen

Na het toevoegen van een nieuwe e-mail account, zullen automatisch de IMAP instellingen worden ingesteld. Gaat het niet goed, controleer dan of u kunt inloggen op uw Skynet webmail. Hieronder vindt u de Skynet instellingen voor inkomende e-mail:

Server inkomende post: imap.skynet.be
Gebruikersnaam: Uw e-mail adres
Wachtwoord: Het bijhorende wachtwoord

Identiteitscontrole: Wachtwoord

Beveiliging: SSL
Poort: 993

Gebruikt u liever Skynet POP3 boven IMAP als inkomende mailserver? Gebruik dan het adres:
pop.proximus.be en selecteer poort: 995 met SSL-beveiliging.

Skynet SMTP uitgaande mail instellen

Gebruik voor Skynet SMTP de volgende instellingen voor uw uitgaande e-mail:

Server uitgaande post: relay.skynet.be
Gebruikersnaam: Uw e-mail adres
Wachtwoord: Het bijhorende wachtwoord

Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL
Poort: 587

Authentificatie: Ja

Hoe sla je e-mailadressen op in je adressenboek?

Je wilt een e-mailadres toevoegen aan je adressenboek, maar hoe doe je dat? We leggen je hieronder uit hoe je dit kunt doen:

  1. Log in op Skynet webmail met je e-mailadres en bijbehorend paswoord;
  2. Klik links bovenin het menu op “Adresboek”;
  3. Klik op “Nieuw”;
  4. Er verschijnt nu “Contactpersoon toevoegen”, klik hierop en je hebt een e-mailadres toegevoegd aan je adressenboek.

Antwoorden op veelgestelde vragen

Hier vindt u veel gestelde vragen en de antwoorden daarop, ook wel f.a.q. (afkorting van Frequently Asked Questions) genoemd.

Welke browser ondersteunt Skynet mail?
Webmail Skynet werkt het beste met de nieuwste browser versies van Google Chrome, Internet Explorer en Mozilla Firefox:

Google Chrome, download de laatste versie

Mozilla Firefox, download de laatste versie

Internet Explorer, download de laatste versie

Hoe kan ik inloggen op de webmail van Skynet?
Klik op deze link en u kunt inloggen op uw e-mailaccount
Wachtwoord of gebruikersnaam vergeten?
Klik hier. Boven de FAQ staat hoe u dit kunt herstellen
Na het wijzigen van wachtwoord, kan ik nog steeds niet inloggen..
Controleer of u geen typefout heeft gemaakt, hoofd- en kleine letters, cijfers en andere tekens. Had u per ongeluk de Caps Lock toets aan staan? Bij het kopiëren (Ctrl c + Ctr v) kan het gebeuren dat u per ongeluk een lege spatie erachter plakt. Lukt het niet, reset dan het wachtwoord nogmaals.

Skynet webmail Tips & Trucs

Hier vindt je een aantal interessante Tip & Trucs voor je e-mail.

Video uitleg instellen imap Skynet Webmail voor Windows:

18 gedachten over “Skynet”

  1. Plots komen op mijn skynet.be maildres de abonnementen op kranten en magazines en dergelijke niet meer binnen. Ook mails die van bepaalde platformen komen en zonder problemen in mijn mailbox van Outlook 2016 terecht kwamen nu niet meer binnen. Ik kan de meeste terugvinden in de spam of Junk mail op de webserver proximus.be, andere blijken gewoon nergens meer te vinden te zijn. het probleem stak plots de kop op, zonder dat ik ergens één instelling gewijzigd heb. Dit is uitermate hinderlijk. Skynet graag een zeer spoedige oplossing aub.

  2. Mailbox skynet opent niet meer, ben mijn paswoord vergeten, nieuw paswoord wordt gestuurd naar mailbox die ik niet kan openen. Graag advies.

  3. Via een bericht een nieuw paswoord gekregen voor mijn E-mails te kunnen raadplegen. Na de zoveelste poging en bij ontvangst van 2 nieuwe nog steeds niet gelukt
    Dan maar naar de proximus winkel gegaan en daar en nieuw gekregen
    Ook ditmaal weer niet gelukt
    Om helemaal over de rooie te gaan en hoe kan dit finaal worden opgelost?

    • U zou kunnen proberen het hoofwachtwoord van de mailbox aan te passen. Deze staat hierboven uitgelegd, zie optie 2 van uitleg wachtwoord herstel.

  4. Op mijn skynet.be @dres komen abonnementen op kranten en magazines niet meer binnen. Ik vind ze terug in de spam op proximus.be Dit is uitermate hinderlijk. Graag een oplossing aub

  5. Ik zit nog steeds met dezelfde vraag dat ik mails 4 tot 5 maal, na verwijderen, terug binnen krijg en terug moet verwijderen. Zeer frustrerend en tijdrovend.

    • Er zijn verschillende mogelijkheden:
      – Een mail verwijderen, wil niet zeggen dat de afzender niet nogmaals een mail kan sturen. Hetzelfde als u een brief weggooid, kan iemand u toch nog een brief toesturen.
      – Indien u bedoelt dat u de mail aan de spamfilter heeft toegevoegd, dan kan het zijn dat de mail toch zoveel anders is dan de eerste, dat deze alsnog doorkomt.
      – Indien u bedoelt dat 1 mail niet verwijdert wordt, maar dat deze telkens terug komt, dan kan dit bijvoorbeeld ook aan uw e-mail instellingen liggen. Bijvoorbeeld Outlook 2016. Daar moet bijvoorbeeld onder Geavanceerde instellingen beide vinkjes aan staan bij verwijderde Items.

  6. Ben wachtwoord vergeten dus kan ik mijn mailbox niet openen gaat normaal vanzelf blijkbaar is er iets gebeurt vraag nu wachtwoord aangevraagd antwoord ok sturen dit per mail maar die kan ik niet openen daar ik geen wachtwoord meer heb

  7. Bij het invoeren van webmail.skynet.be in de plaats van Windows Live Mail krijg ik weer
    zoals vroeger alle(?) post binnen, maar als ik een E-mailaccount wil toevoegen, zoals gevraagd,

    loopt het mis met het wachtwoord en dan ook verder op My Proximus bij het opgeven van mijn e-mailadres: dat is toch eenzelfde persoon voor twee verschillende diensten van dezelfde firma.

  8. Is er een instelling in Skynet webmail die er voor zorgt dat de door mij verwijderde ingekomen mails niet meer terug in mijn mailbox terecht komen zodat ik die niet meer 4 tot 5 keer moet deleten alvorens ze weg blijven. Dit werkt zeer tijdrovend en frustrerend.

    • Spam is heel vervelend, maar zou de Skynet anti-spam filter nog strenger worden afgesteld, dan wordt de kans dat de e-mails die u wel graag wilt ontvangen eruit worden gefilterd, vele malen groter. Daarbij zijn veel spamfilters zelflerend, dus het kan (helaas) een aantal malen misgaan voor het goed gaat.

      Krijgt u veel mails met dezelfde woorden of van dezelfde afzender(s), dan zou u een berichtregel in de Skynet e-mail filter kunnen instellen. De ongewenste mail kunt u dan automatisch verwijderen of naar de de spambox doorplaatsen. Dit is uiteraard niet DE oplossing voor uw spam probleem, maar kan af-en-toe toch heel nuttig zijn.

  9. Ik kreeg vandaag een email en de afzender is Security Team. Ze vragen mij mijn wachtwoord te herbevestigen door te vinken op “Bevestig hier”.
    Ik dien dit binnen de 24 uur te doen.

    Persoonlijk vindt ik dit een vreemde zaak. Hebben jullie mij deze email verstuurd? Loop ik een risico met te herbevestigen? Zal ik jullie de email forwarden en naar welk email adres?

    Dank voor uw antwoord. Groeten.

    • Niet klikken! Waarschijnlijk gaat het hier om een zogeheten Phishing mail, waarbij een oplichter tracht uw inloggegevens te achterhalen! Neem bij twijfel contact op met Skynet klantendienst.

    • Bij POP worden alle e-mails van mailserver gedownload en blijft er niets achter. Er zijn wel programa’s waarbij je kunt instellen om de e-mail op de server te laten laten staan, maar blijkbaar is dat hier niet het geval.

      Indien u zelf geen kopie heeft, zou u als uiterste nog kunnen proberen om Skynet te contacteren, in de hoop dat zij nog een backup voor u terug kunnen zetten.

  10. Geachte,
    Ik heb sinds jaren geen skynet adres meer. Ik werk nu met Telenet.
    Ik ontdek dat ik diverse mails niet krijg, ná navraag werd mijn skynet adres gebruikt. Het is jammer dat daar dan geen bericht verstuurd wordt van undelivered mail.
    Is het mogelijk mijn adres skynet te schrappen

    Mijn adres is sinds jaren Telenet.be.
    Dank voor snelle reactie

Plaats een reactie

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten